Ahir per la nit es vaig celebrar el 30 aniversari del Castell de l´Olla a la platja de l´Olla a Altea, amb un espectacular castell de focs artificials en el mar.

Es van a concentrar milers de persones a la platja de l’Olla per veure uns focs artificials espectaculars, que des de dues hores abans estava abarrotada. A més de l’Alcalde d’Altea, Jaume Llinares, que va arribar juntament amb els convidats de la Confraria del Castell als jardins de Vila Gadea, també van assistir: el Subdelegat del Govern a Alacant, Enric Morera; el secretari d’Estat d’Administracions Locals, Antonio Beteta; el comissari cap provincial de la Policia Nacional, Alfonso Cid; el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler; el diputad provincial Bernabé Cano i els diputats nacionals, Julián López i Gerardo Camps, així com els rectors de la Universitat d’Alacant i de la Miguel Hernández d’Elx, Manuel Palomar i Jesús Pastor.

Es van disparar un total de 1.260 quilos de massa explosiva repartides en 3.931 peces instal·lades en cinc grans plataformes fondejades en línia a 150 metres de la riba, i en altres 3 més petites distants a 70 metres del públic.

El Castell de l’Olla va començar a les 12 en punt, hora en punt programada amb una gran palmera disparada a 250 metres d’altura i amb 300 metres de diàmetre, on va succeir sense pausa amb una gran varietat de focs artificials, des de les clàssiques cues de paó fins a una varietat sense fi de palmeres de diferents formes: el·líptiques, romboïdals, cercles, estrelles o medudas i amb tota mena de colors, des daurats a blancs passant per granats, verds i blaus.

El final del castell va ser espectacular, jo diria que apoteòsic, sorprenent i inesperat, que va acabar amb un eixordador final que va durar 45 segons, arrencant els milers d’aplaudiments dels presents.

Fotografías de José Palazón (http://www.josepalazon.com/)