Bon dia, avui presentem una nova secció i s’hauran adonat molts dels lectors, que amb l’obertura del nou curs o nova temporada a CALVARI, hem marcat noves línies d’edició perquè plogui a gust de tothom, i no hi hagi queixes per certs sectors que perquè només s’editava en castellà i no pas en altres llengües.
Com podran observar, a la dreta del diari, al marge dret, hem col·locat una barra de translat perquè puguin traduir en la seva llengua originària els articles que van llegint.
I com que aquest mitjà digital és un mitjà plurilingüe, i són molts en aquesta zona, a la comarca de la Marina Baixa, que som bilingües, començarem marcant una línia bilingüista, perquè els valencià parlants puguin també llegir en la seva llengua comuna, el valencià i en els diferents dialectes que té el valencià i el català.
Per això avui m’honoro a presentar aquesta nova secció, que es titularà «JO SÓC VALENCIÁ», on podran llegir en valencià aquelles notícies que siguin d’interès, rellevància general i sobretot que estiguin principalment relacionades amb el valencià i temes que no siguin només de la llengua, sinó articles que ens arriben i que estan dirigits principalment a la comunitat valencià parlant d’aquesta comarca.

La Regidoria de Normalització Lingüística de l’Ajuntament d’Altea ha posat en marxa una campanya de promoció de l’ús del valencià en la vida quotidiana amb la instal·lació de cartells a la biblioteca o el mercat.

“L’objectiu d’aquesta campanya és que, en llocs de gran concurrència, com són el mercat o la biblioteca, la ciutadania tinga al seu abast frases senzilles i les utilitze diàriament. Però no sols per als usuaris, sinó també els bibliotecaris o els venedors del mercat”, ha comentat Xelo González, regidora de Normalització Lingüística.
S’han instal·lat cartells amb aquestes frases en castellà, valencià i anglés i s’espera que a poc a poc vagen calant en la població i s’augmente el seu ús.
Debe estar conectado para enviar un comentario.